CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, March 9, 2009

RAGAM ORG DTG TEMUDUGA...

Baru2 ni.. ofis aku ada la kuarkan iklan jawatan kosong dlm paper. So dlm 2..3 minggu yg lepas, kt ofis aku ni ramai la yg dtg nak interview. Korang nak tau tak.. mcm2 ragam la org yg dtg interview ni.. Ada yg nak gaji besar la.. nak keje 5 hari jer la.. nk elaun ini la..elaun itu la....n...... mcm2 lg la... Tapi ada sorang ni yg buat kn aku nk tergelak pn ada.... Ada ke patut dia leh tak tau dia nak dtg interview utk jawatan apa... Bila aku tny, tak kn la tak tgk paper 2.. dia ckp yg sebenarnyer.. mak dia yg bgtau psl keje kosong ni... Dia cuma dtg nk interview jer... Nk jer aku bgtau kt dia.. lau semuanyer mak yg buat.. baik mak jer yg patut dtg interview ni... Dah la 2, masa dia dtg interview.. gaya dia mengalah kn artis.. Dgn anting2 besarnyer...Masa aku tgk dia.. aku rasa cam nk tgk paper jer balik.. aku ni dh slh tulis jawatan ke? Lau korang nak tau gaya dia masa 2 lebih sesuai lau keje ngan industri fesyen ke.. majalah ke.. stesyen TV ke..... Dia ckp ofis aku ni nampak best jer psl semua staff diam jer.... Hehehehe!!!..... dia tak tau lg yg sebenarnyer.. semua staff diam jer psl terlalu byk keje.. sampai tak ade masa nk bercakap... betoii!! aku tak tipu.
Pada sapa2 yg nak pegi interview 2... berpada2 la nk mtk gaji pn.. biar la sesuai ngan pengalaman keje or kelulusan... sama gak ngan gaya nak gi interview.. biarla bersesuaian ngan keje 2....
p/s emmmm..... dia belum masuk dlm bilik aku lg.. bila dia tgk file yg menimbun n penuh
atas meja.. baru dia tau.. Masa 2 aku rasa anting2 besar dia pn dah ke mana..hehehe!!

17 comments:

Sulela said...

Perempuan yang pakai anting2 besar tu seksi tak, Jenna? hehehe

Kay said...

ragam manusia mmg begituh...
heheheee...
have a lovely day!

Jenna said...

Sulela - agak seksi gak.. elok pn tak dpt.. lau dpt buatkn semua org kat ofis tak senang duduk lak..hehehe!!

Kay - 2 la kay.. mcm2 ragam org sekarang ni.. u 2.. have a lovely day..:)

B I E Y said...

haha lawok2...

tp kan.....
nth2 akk jenna kte nih tkot market die jth kt opis 2 kot...
2yg die xmo dak pompuan antg2 beso 2 dpt job 2...hehe

*jgn mara haa...guro2 je*

trigat plak time kje dlu..
bykli gak la p intrvw..
tp xdela ovr cm nk p wat show..
cm dak antg2 beso tuh....
1st impression 2 pntg...

Jenna said...

Biey - hehehe!!... tak maknernyer
akak nak takut market akn jatuh.:)
Yg penting org 2 leh buat keje..betoi tak..

Anonymous said...

wahhhh..org 2 tersalah g interbiew kot..kahkah

Jenna said...

yatt - mayb la kot..:)

~ Lady ell ~ said...

lenkali kak sound direct je kt org2 camtu...

Jenna said...

lady ell - ikut hati mmg nk sound jer..tp malas la.. so tak yah ambik dia..:)

Atan said...

atan nak keje sana la leh..tapi lum beli anting anting beso lagi..

Jenna said...

atan - beli dulu anting2 beso ye.. pas 2 br Atan leh datang keje..:)

a.b geldofg said...

hehehehe...ada kerja ada gaji

Jenna said...

ab - betui..betui..betui..:)

Aloy Paradoks said...

kalau gua jadi penginterview... gua suruh die balik makan nasi je..
nak keje pun harap mak...

Jenna said...

aloy_paradoks - garang nyer ko
ni..:)

p/s tq ye sbb singgah..

Anonymous said...

kahkahkah..sekali jawatan cuci tandas..camne..hehehe..apela bdk ni

Jenna said...

gee - tu la.. jenna pn silap la.. patut bgtau kt dia yg kt ofis cuma nk pakai tea lady jer...br dia tau..