CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, March 26, 2009

SAKIT MATA.....skodeng!!

Tadi aku pergi jumpa doktor.. Tak tau kenapa dah masuk 3 hari mata aku merah, gatal2 n pedih gak... Risau gak aku.. selalunya lau ada tanda2 mcm tu, mata aku akan ok lau letak ubat mata.. tapi kali ni tak maunya hilang.. makin menjadi gatalnya.. So nak tak nak pegi jugak la aku jumpa doktor.
Doktor : Ye.. sakit apa ni (serius jer rupa doktor ni.. takut aku)
Aku : Saya sakit mata la doktor.. Dah 3 hari mata saya merah n pedih..
Doktor : So, yg u rasa paling pedih mata u bila..
Aku : Petang ni la..
Doktor : Ada tak u rasa gatal2.. pas tu mata u berair...
Aku : Aaahhh!!... ada doktor..
Doktor : Ok... u pakai contact lens tak hari ni..
Aku : Emmm... tak..
Doktor : Lau tak pakai, u leh nampak tak
Aku : Boleh nampak lagi, cuma tak clear sgt la...
Doktor : Ok... cuba u baca perkataan yg tulis kat dinding tu...
Aku : BUAH PINGGANG..
Doktor : Ok.. sekarang u baca yg kat pintu tu pulak..
Aku : Emmmm..... (lama gak aku dok tengok perkataan tu) ...emmm lau tak silap saya
DR. MURSHID.. betul ke doktor...
Doktor : Emmmm... betul la tu... (sambil tu doktor dok menulis sesuatu)
Doktor : Ok.. semalam awak ni pegi skodeng kat mana.. sampai mata sakit macam ni..
(sambil tu doktor dok periksa mata aku sambil tersenyum)
Aku : Hah!!!... (terkejut gak aku..tapi aku control la rasa terkejut tu)
Doktor : Ok.. sebenarnya mata awak ni ok.. cuma dia jadi macam tu sebab penggunaan lens yg
agak lama.. ada tak awak tido tak bukak lens ni..
Aku : Aahh!! ada la.. tapi tak la selalu..
Doktor : Tu la pasal.. lau boleh jgn sesekali tido tak bukak lens.. Awak tau tak, bila pakai lens
ni, awak kena jaga betul2 mata tu.. lau tak jaga betul2 nanti mata tu boleh jadi buta.
Aku : Habis tu mata saya ni macamana ni doktor..
Doktor : Mata awak ok.. cuma lau boleh, dalam masa seminggu ni, awak jgn pakai lens tu..
Saya bagi awak ubat mata.. setiap 4 jam awak titik kat mata..
Aku : Ok.. terima kasih ye doktor..(sambil bangun nak beredar dari situ)
Doktor : Sama2... hah! pas ni lau mata dah ok jgn lak nak pi skodeng lagi.. nanti sakit
balik mata tu.. (sambil tersenyum)
Aku : Ok.. (senyum tapi blur jap..)
Sabar jer la doktor ni...

17 comments:

Sulela said...

Jenna, tanya la..." Saya skodeng doktor, boleh tak?" ekekekeke

Jenna said...

sulela - cadang mmg la nak cakap mcm tu.. konon2 nak buat lawak balik la kat doktor tu.. tp dh sakit mata ni.. tak ada mood lak..

a.b geldofg said...

sekodeng tu apa? hehehe

Jenna said...

ab - tu la psl.. apa tu skodeng..:)

Anonymous said...

lorr..baling je selipar kat doktor tu..hehehe..tapi are u sure u tak skodeng???..hehehe..-->larik!!!

Jenna said...

gee - lau la tau yg skodeng tu leh jadi mcm ni.. confirm tak buat dah pas ni...hehehe!!!

Kay said...

hahaha...doctor tuh nak gurau2 manja tuh... well, doc pun manusia biasa gak kan!

aku nak jawap soalan ab tuh,
sekodeng itew adalah sejenis buah mangga yg diimport dari sempadan Thailand.. betul x jenna?

hehehe..have a lovely weekend!

yatt said...

skodeng sapa weiiiii????
adakah itu...atau ini...atau mana2...????

kahkahkah

sib baik doc 2 jantan kalo pompuan sure ko kan myampah tahap cipannn...huhuhu

tp masa bila lak ko pakai lens nyaaa cik bedah oiiii...?????

Jenna said...

kay - 2 la.. doktor pn pandai buat lawak skodeng..:)
u 2 kay.. have a lovely weekend..

yatt - tak de skodeng sape2 erk!!
dh lama pakai pn msh lg nak tanya.. heran la aku ngan ko ni.. tukang masak kt kedai acik ko pn leh perasan..

~ Lady ell ~ said...

moral of the story is...dokter tu mmg tk brmoral..hahaha.ada ke dia kata org skodeng...

Jenna said...

lady ell - agaknya doktor ni yg suka skodeng kot..hehehe!!!

Kay said...

(^_~) have a lovely day!

Jenna said...

kay - TQ...:) u 2 kay..have a loveday...

Atan said...

TU LA selalu selalu skodeng atan joget ..

Jenna said...

atan - hehehe!!!...:)

dina said...

lenkali ajak aku skodeng skali...

Jenna said...

dina - boleh ajer.. :)